مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 10:152021-02-15سياسي

عروس شاه عباسی نقاب از چهره برمی دارد؟


کاروانسرای شاه عباسی سمنان که برای نزدیک به چهل سال به زندان تغییر کاربری نامأنوس داده بود قرار است که در آخرین ماه از آخرین سال این قرن، با برداشتن رسمی آخرین دیوارهای بیازمانده از زندان پیشین، - چهره خود را برای همیشه در معرض دید گردشگران و عابران سمنانی قرار دهد.

فرماندار سمنان از آغاز برداشتن دیوارهای بیرونی زندان سابق و نمایان شدن این کاروانسرای تاریخی در 13 رجب خبر داد و گفت: در حال حاضر در داخل مجموعه مشغول کار هستند و دیوارها و ساختمان های داخلی که در این مدت به بنا افزوده شده را تخریب می کنند.

نادر فخری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دیوار بلند بیرونی حاشیه خیابان سعدی و قدس همزمان با ولادت حضرت امیرالمونین (ع)در 13 رجب امسال تخریب خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت بالای این بنای تاریخی افزود: با برداشتن دیوارها و نمایان شدن کاروانسرای شاه عباسی، و در ادامه با مرمت بنا و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی و گردشگری از سوی شهرداری سمنان فرصت مناسبی برای بهره برداری بهتر از این فضای تاریخی گردشگری بوجود خواهد آمد.

فخری با اشاره به دلایل تاخیر در برداشتن دیوارهای منتهی به خیابان های اصلی گفت: با توجه به بحث امنیت بنا و اهمیت جزابیت های بصری قرار است که ابتدا دیوارهای داخلی کاملا برداشته شود و در آخر بعد از انجام بخشی از کارها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروس شاه عباسی نقاب از چهره برمی دارد؟

عروس شاه عباسی نقاب از چهره برمی دارد؟