مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 11:102021-02-09اجتماعي

مازندران/حاشیه های معدن سرب ناصرآباد/ تعارضات اجتماعی بلای احیای معادن


در منطقه گلستانک برای حضور افراد محدودیت هایی وجود دارد چه برسد اینکه بخواهیم در آن معدن ایجاد کنیم و مباحث مطرح شده در این بخش صحت ندارد.

- اگر چه به اعتقاد برخی صاحبنظران احیای معدن راکد سرب و روی در روستای ناصرآباد، بخش کجور را به قطب معدن در مازندران مبدل خواهد کرد،اما کشاورزان و دوستداران حیات وحش نگران عاقبت آن هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به اذعان کارشناسان و صاحبنظران، معدن قدیمی و راکد سرب و روی در حاشیه روستای ناصرآباد کجور ارتباطی با منطقه حفاظت شده گلستانک ندارد اما برخی دوستداران محیط زیست براین باور هستند که ایجاد این معدن سبب آلودگی محیطی زیستی و تخریب غیرقابل جریان در رویشگاه جنگل هیرکانی ثبت جهانی شده می شود.

به باور این عده ایجاد این معدن در منطقه گلستانک، یکی از امن ترین و زیباره ترین پاره های زیست بوم ایران که جمعیت حیات وحش نسبتاً کاملی در آن زیست می کند، پیامدهای ناگواری را به همراه خواهد داشت.

همچنین باغداران و کشاورزان نگران آسیب دیدن و از بین رفتن باغات سیاه بیشه و کشاورزی خود هستند.

طرح این ادعا در حالی است که معدن سرب و روی در حاشیه روستای ناصرآباد واقع شده و احیای این معدن در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کلید خورده و در حال حاضر مطالعات مربوط به اکتشافات معدنی در معدن سرب وروی در دست انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران/حاشیه های معدن سرب ناصرآباد/ تعارضات اجتماعی بلای احیای معادن

مازندران/حاشیه های معدن سرب ناصرآباد/ تعارضات اجتماعی بلای احیای معادن