مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 08:002021-02-09اجتماعي

خسارت سیل و طوفان نشانه ای از نبود ملاحظات اقلیمی است


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سقوط تیرهای برق در اثر وزش باد، مسدود شدن جاده ها در اثر طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر شهری، خسارت سیل به زیرساخت های برق، - ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سقوط تیرهای برق در اثر وزش باد، مسدود شدن جاده ها در اثر طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر شهری، خسارت سیل به زیرساخت های برق، مخابرات و آب و.

از جمله مصادیق عدم رعایت ظرفیت های اقلیمی در زمان اجرای این زیرساخت ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محسن حیدری در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استان در زاهدان اظهارکرد: اگر توسعه کالبدی بر اساس ظرفیت های اقلیمی و فاکتورهای آب و هوایی شکل گیرد، مدیریت ریسک خودبه خود اجرا شده است.

وی افزود: مدیریت ریسک در هواشناسی برای عدم مواجهه با بحران است در واقع با مدیریت ریسک آسیب های متأثر از مخاطرات جوی به حداقل ممکن یا صفر می رسد.

وی با اشاره به سیل دی ماه 1398 افزود: اگر زیرساخت های استان با لحاظ ظرفیت های اقلیمی شکل می گرفت، در سیل دی ماه سال گذشته بیش از 1000 میلیارد تومان خسارت مادی برجای نمی ماند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: داده های اقلیمی استان از دهه های اخیر تا کنون در حال ثبت است و می تواند عامل مهم و ظرفیتی اثرگذار در توسعه پایدار استان باشد اما آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت سیل و طوفان نشانه ای از نبود ملاحظات اقلیمی است

خسارت سیل و طوفان نشانه ای از نبود ملاحظات اقلیمی است