مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 05:402021-02-09سياسي

زخمی کهنه بر سیمای شهر قزوین


تکدی گری در شهر قزوین با وجود برنامه ریزی دستگاه ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری و همچنین مجازات های تعیین شده در حال افزایش بوده و چهره و سیمای این شهر را از مدت ها پیش زخم کرده که ریشه آن را باید در ضعف های فرهنگی، - اجتماعی و اقتصادی جست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: جمعیت متکدیان خیابانی در قزوین این روزها رو به افزایش است این معضل اجتماعی که سن و سال و جنسیت نمی شناسد و باعث اختلال در سیما و منظر شهری می شود در حالی رو به فربه شدن گذاشته است که در قوانین مجازات اسلامی جرم شناخته شده است.

تکدی گری البته بیشتر در بین جامعه ما به عنوان یک معضل اجتماعی شناخته می شود تا جرم، عاملی که شاید در تشدید این پدیده بی اثر نبوده است.

تکدی گری در واقع نوعی انحراف اجتماعی است که افراد در آن نقش خاصی را دنبال می کنند که هیچ حرفه و شغلی محسوب نمی شود و کارایی اقتصادی ندارد و با وجود کسب درآمد، فرد متکدی هیچ خدمتی ارایه نمی کند.

اما داستان این معضل در قزوین سریالی طولانی و دنباله دار است، همین چند وقت پیش بود که رسانه های محلی از دستگیری یک باند متکدیان غیر بومی به قزوین در کنار متکدیان بومی و شناسنامه دار خبر دادند.

افزایش روزافزون متکدیان نشان می دهد مجازات های درنظر گرفته شده برای این افراد فاقد بازدارندگی لازم بوده و در کاهش این ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخمی کهنه بر سیمای شهر قزوین

زخمی کهنه بر سیمای شهر قزوین