مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 06:302021-02-08اقتصادي

پایان مرمت بازار شمس السلطنه نراق


مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق از پایان عملیات مرمت بازار شمس السلطنه خبر داد.

- پروین سادات طیبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به  پایان مرمت بازار شمس السلطنه نراق اظهار کرد: برای مرمت اضطراری و نجات بخشی بازار شمس السلطنه نراق، اعتباری بالغ بر 6میلیارد ریال بابت جذب و هزینه شد که در این مرحله، مرمت و سبکسازی مجموعه بام بازار نراق و همچنین مرمت جداره های داخلی بازار و پاکسازی تاق و تویزه های آجری انجام شد.

مدیر پایگاه بافت تاریخی نراق افزود: همچنین ساماندهی و ساخت تابلوهای معرفی آثار تاریخی محدوده بافت تاریخی به تعداد 30 تابلو احیا شد و دو تابلو در مبادی ورودی و خروجی شهر نراق جهت راهنمای گردشگران نصب شد.

طیبی در ادامه افزود: مرمت و بازسازی این بازار تاریخی بر اساس تفاهم نامه همکاری سه جانبه این اداره کل با شهرداری شهر نراق و اداره کل اوقاف استان انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات مرمت و نجات بخشی بام مجموعه بازار شمس السلطنه نراق از تاریخ 17 تیر ماه 99 با نظارت عالیه میراث فرهنگی آغاز شده و اکنون در مرحله پایانی است.

مدیر پایگاه بافت تاریخی نراق در ادامه گفت: طی سال گذشته با همراهی شورا و رایزنی های مختلف توانستیم مبالغ مختلفی را جذب کنیم و این کار با پیگیری های شهرداری نراق و جلساتی با اداره کل اوقاف و امور خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرمت بازار شمس السلطنه نراق

پایان مرمت بازار شمس السلطنه نراق