مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 08:252021-02-07سياسي

فلسفه اسلامی باید با مسائل جدید مواجه شود/هدف از گفتگو چیست؟


طالب زاده، نویسنده کتاب گفت وگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی گفت: باید تحولی اتفاق بیفتد و فلسفه اسلامی با مسائل جدید مواجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به همت گروه فلسفه، کلام، ادیان و عرفانِ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نشست مجازی با عنوان نقد و بررسی ایده ی گفت وگو و معاصرت بر اساس کتاب گفت وگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی برگزار شد.

در این نشست علی اصغر مصلح، ان شاءالله رحمتی و حمید طالب زاده سخنرانی کردند.

در ابتدای جلسه حسین هوشنگی، دبیر علمی نشست، با بیان مقدمه ای کتاب طالب زاده را یک رخداد فلسفی قلمداد کرد که بحثِ گفت وگو و معاصرت را به شکلی فلسفی پیش کشیده است.

در ادامه علی اصغر مصلح این کتاب را مصداق گفت وگو با تکیه بر معاصرت دانست و گفت: برخلاف بسیاری از پژوهش های مدعی گفت وگو و تطبیق که یکی از طرفین آن ساخته مؤلف هستند، در این پژوهش به خاطر تسلط مؤلف بر فلسفه ی غرب و فلسفه ی اسلامی با گفت وگویی واقعی طرفیم.

البته همان گونه که خود مؤلف هم توجه داشتند، این گفت وگو، یک گفت وگو از گفت وگوهای ممکن است، چرا که گفت وگوی پایانی وجود ندارد.

وی معاصرت را ویژگی تفکری که با اکنون روبروست، توصیف کرد و افزود: ما از فیلسوفان بزرگ آموختیم که فلسفه با زمان نسبت دارد، یا زمانِ مفهوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه اسلامی باید با مسائل جدید مواجه شود/هدف از گفتگو چیست؟

فلسفه اسلامی باید با مسائل جدید مواجه شود/هدف از گفتگو چیست؟