مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-05اجتماعي

استفاده از موبایل در مدارس چین ممنوع شد


وزارت آموزش و پرورش چین اعلام کرد: دانش آموزان این کشور از این پس با هدف «بهبود تمرکز در مطالعه و مبارزه با اعتیاد به اینترنت و بازی های رایانه ای» حق استفاده از تلفن همراه را در مدارس نخواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزارت آموزش و پرورش چین اعلام کرد: دانش آموزان برای بردن تلفن های همراه خود به مدرسه نیاز به اجازه کتبی از والدین دارند و آنها باید در زمان کلاس، موبایل ها را تحویل دهند.

از مدارس خواسته شده است تلفن های پولی نصب کنند و به معلمان هم گفته شده است تکالیف مدارس را طوری تعیین کنند که داش آموزان نیازی به استفاده از موبایل نداشته باشد.

وزارت آموزش و پرورش چین گفته است این ممنوعیت که هم در مدارس ابتدایی و هم در مدارس متوسطه اعمال می شود تا دانش آموزان توجه خود را بیشتر معطوف به مطالعه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست محافظت از بینایی دانش آموزان، ایجاد تمرکز بر روی مطالعه و جلوگیری از اعتیاد آنها به اینترنت و بازی های رایانه ای در کنار افزایش رشد جسمی و روانی دانش آموزان از مهمترین اهداف این طرح عنوان شده است.

براساس گزارشی که سال گذشته توسط مرکز اطلاع رسانی شبکه اینترنت چین منتشر شد، در سال 2019، این کشور 175 میلیون کاربر اینترنت زیر 18 سال داشت که گفته می شود 74 درصد آنها دستگاه تلفن همراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از موبایل در مدارس چین ممنوع شد

استفاده از موبایل در مدارس چین ممنوع شد