مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 17:502021-02-03بين الملل

روسیه تولید واکسن اسپوتنیک را در خارج از کشور افزایش می دهد


روسیه در نظر دارد تولید واکسن ساخته شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا موسوم به اسپوتنیک وی را در خارج از خاک خود افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ به گفته یک مسئول ارشد در کرملین، روسیه قرار است برای تامین نیازهای موجود به زودی بر حجم خط تولید واکسن اسپوتنیک وی در خارج از کشور بیافزاید.

سخنگوی کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه در حالی روز چهارشنبه از اجرایی شدن این تصمیم کشورش خبر داد که نشریه معتبر علمی لنست روز گذشته در گزارشی نتایج مثبت آزمایش های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازلنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی اسپوتنیک وی حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر خنثی سازی عملکرد ویروس کرونا در بدن کارایی دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در جریان کنفرانس خبری روزانه خود با خبرنگاران تصریح کرد که کشورش به زودی بر حجم خط تولید واکسن اسپوتنیک به منظور صادرات بیشتر این محصول دارویی خواهد افزود.

به گفته این مسئول کرملین، روسیه همچنین قصد دارد برای تامین نیازها و پاسخگویی به درخواست های روز افزون، مراحل تولید واکسن در چند کشور خارجی را آغاز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه تولید واکسن اسپوتنیک را در خارج از کشور افزایش می دهد

روسیه تولید واکسن اسپوتنیک را در خارج از کشور افزایش می دهد