مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 12:452021-02-03سياسي

سیفی مازندرانی: امام محله باید غمخوار مردم باشد تا نفوذ کلام پیدا کند


وقتی امام مردم را درک کند و غصه خوار مردم باشد و مردم درک کنند که این امام خود را در قبال آنان مسئول می داند و وقتی مشکلی دارند تا مشکلشان را حل نکند آرام نمی گیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در دیدار مدیر، معاونان و هم سنگران بنیاد هدایت با اشاره به ضرورت نفوذ اجتماعی امام محله در میان مردم گفت: امام محله باید ملجأ و پناه مردم بوده و خود را شریک درد، رنج و مشکلات مردم بداند.

وی در ادامه افزود: مولای متقیان و امیر مؤمنان علی علیه السلام می فرماید: آیا به همین رضایت دهم که مرا امیرالمؤمنین علیه السلام خوانند؟ و در تلخی های روزگار با مردم شریک نباشم؟ و در سختی های زندگی الگوی آنان نگردم؟ سیفی مازندرانی اظهار داشت: بر اساس این کلام، امامت به این معنا نیست که امام در گوشه ای بنشیند و دیگران را امر و نهی کند، بلکه امام کسی است که در مشکلات دنیا و سختی های زندگی با مأمومین خود شریک باشد.

وی ادامه داد: وقتی امام مردم را درک کند و غصه خوار مردم باشد و مردم درک کنند که این امام خود را در قبال آنان مسئول می داند و وقتی مشکلی دارند تا مشکلشان را حل نکند آرام نمی گیرد، در میان مردم نفوذ کلام پیدا می کند و مردم از او حرف شنوی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیفی مازندرانی: امام محله باید غمخوار مردم باشد تا نفوذ کلام پیدا کند

سیفی مازندرانی: امام محله باید غمخوار مردم باشد تا نفوذ کلام پیدا کند