مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 06:452021-02-03بين الملل

سیگنال آمریکا برای مذاکره درباره تحریم های پروژه گازی روسیه


دولت جدید آمریکا برای نخستین بار اعلام کرد تمایل دارد با آلمان درباره لغو تحریم های آمریکایی علیه پروژه خط لوله نورد استریم 2 گفت و گو کند.

- دولت جدید آمریکا برای نخستین بار اعلام کرد تمایل دارد با آلمان درباره لغو تحریم های آمریکایی علیه پروژه خط لوله نورد استریم 2 گفت و گو کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه هندلزبلات آلمان به نقل از مقامات آمریکایی آگاه نوشت: اگر آلمان راهکارهایی را برای تضمین امنیت انرژی اروپا ارائه دهد، ممکن است دولت بایدن تمایل پیدا کند درباره تسهیل تحریمها علیه نورد استریم 2 مذاکره کند.

به گفته مقامات آمریکایی، آلمان باید بسته ای از راهکارها را ارائه کند در غیر این صورت آمریکا ممکن است قادر نباشد مسئله نورد استریم 2 را حل کند.

آلمان از نقطه نظر اقتصادی به این پروژه نگاه می کند در حالی که آمریکا و چندین کشور اروپایی از جمله کشورهای حوزه بالتیک شامل لهستان و اتحادیه اروپا درباره استفاده روسیه از فروش گاز و انحصارطلبی گازپروم به عنوان یک ابزار سیاسی ابراز نگرانی کرده اند.

آمریکا در ماههای اخیر تحریمها علیه فراهم کنندگان خدمات و حامیان کشتیهای مشارکت کننده در ساخت نورد استریم 2 را تشدید کرده تا مانع از تکمیل ساخت این خط لوله صادرات گاز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگنال آمریکا برای مذاکره درباره تحریم های پروژه گازی روسیه

سیگنال آمریکا برای مذاکره درباره تحریم های پروژه گازی روسیه