مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 11:352021-02-01سياسي

آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا از فردا


عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا گفت:از فردا 15 نفر وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی شده و افرادی جدیدی را وارد تست مرحله اول خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا صالحی عضو کمیته کشوری مبارزه با کرونا در برنامه طبیب با اشاره به اینکه تا به حال عارضه جدی و آلرژی نسبت به واکسن ایرانی دیده نشده، عنوان کرد: از فردا 15 نفر وارد فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کوویران شده و افرادی جدیدی را وارد تست مرحله اول خواهیم کرد، ضمن اینکه طبق تحقیقات واکسن ایرانی قابلیت پیشگیری از کرونای انگلیسی را هم دارد.

وی تصریح کرد: در سطح دنیا 200 گروه و در کشور خودمان بیش از 10 گروه فعال مشغول تحقیقات روی واکسن هستند، الگوهای طراحی مختلفی هم در این زمینه داریم، یک سری از آنها که از همان الگوی سنتی پیروی می کنند و عوارض شناخته شده ای دارند، یک سری از آنها جدیدتر است مثل پروتیین های نوترکیب مثل پاستور و رازی و برخی از آنها هم که تا به حال در انسان آزمایش نشدند مثل نوع جدید واکسن ها که دو گروه در ایران روی آن کار می کنند.

  صالحی در پاسخ به این سؤال که کدام یک از واکسن ها بهتر است گفت: این موضوع یک مقدار پیچیده است از این جهت که واکسن سه تیپ عوارض دارد، یکی عوارض زودرس که تا 72 ساعت پس از تجویز اتفاق می افتند، دوم عوارض م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا از فردا

آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا از فردا