مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 10:052021-02-01دانش

مسئولیت ساماندهی آموزش عالی، ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا است


هدف ساماندهی آموزش عالی و آمایش این است که بتوانیم کیفیت آموزش و پژوهش را در مراکز کوچکی که وابسته به وزارت علوم است، - ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی گفت: هدف ساماندهی آموزش عالی و آمایش این است که بتوانیم کیفیت آموزش و پژوهش را در مراکز کوچکی که وابسته به وزارت علوم است، ارتقا دهیم و تناسبی بین عرضه و تقاضا در حوزه آموزش عالی داشته باشیم.

دکتر محمد کافی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص آمایش آموزش عالی اظهار کرد: آمایش در اصل، برنامه ریزی فضایی و مکانی هر کدام از عوامل موثر در اداره بهتر اجتماع در جای خودش است.

بنابراین آمایش آموزش عالی، بدین معناست که ارکان و اجزاء آموزش عالی به صورتی برنامه ریزی شوند که از نظر توزیع مکانی در مکان خود و در هر گوشه از کشور که بناست مرکزآموزش عالی باشد، وجود داشته و از بُعد مقاطع تحصیلی، رشته های تحصیلی و انطباق رشته تحصیلی با فعالیت اقتصادی که در آن مکان می شود، تمامی آن ها در آمایش آموزش عالی دیده شود.

وی افزود: همچنین با توجه به ارکان توسعه کشور، آینده نگری هم در آن مورد توجه قرار گیرد، به عنوان مثال اگر قرار است شرق کشور در حوزه لجستیک، معدن، کشاورزی و منطقه صنعتی فعالیت هایی انجام دهد و آمایش آموزش عالی هم این مولفه را در توسعه آموزش عالی مشاهده کند، هدف و دیدگاه آمایش آموزش عالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت ساماندهی آموزش عالی، ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا است

مسئولیت ساماندهی آموزش عالی، ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا است