مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 05:452021-01-28پزشكي

تغذیه چه نقشی بر سلامت باروری زوجین دارد؟


مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تغذیه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت باروری است که متاسفانه در جامعه کمتر به آن توجه می شود.

- ایسنا/اردبیل مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تغذیه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت باروری است که متاسفانه در جامعه کمتر به آن توجه می شود.

مهسا مهاجری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بررسی نتایج حاصل از مشاوره های انجام گرفته در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، عادات نادرست غذایی از جمله مصرف کمتر از میزان توصیه شده گروه غذایی لبنیات، میوه و سبزیجات تازه، دانه های روغنی، آجیل و غذای دریایی و مصرف بالای غذاهایی با شاخص گلاسمیک بالا را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عوامل تغذیه ای نقش تعیین کننده ای در باروری و ناباروری دارند، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم کلسیم در بهبود اسپرماتوژنز، افزایش تحرک اسپرم و فعالیت آکروزومی سالم، مصرف کم لبنیات می تواند یکی از علل ناباروری مردان باشد.

مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه میوه ها و سبزیجات حاوی انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت باروری هستند، افزود: رژیم غذایی غنی از این موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه چه نقشی بر سلامت باروری زوجین دارد؟

تغذیه چه نقشی بر سلامت باروری زوجین دارد؟