مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 20:102021-01-27سياسي

از ایمانِ صادق تا ایمانِ پنداری


سید محمد ناصر تقوی در یادداشتی با اشاره به وداع شادمانه پدری داعشی با فرزندانش برای رفتن به عملیات انتحاری در بغداد که چند روز پیش صورت گرفت، - : حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ناصر تقوی در یادداشتی که در کانال تلگرامی اش منتشر کرد، به وداع پدری داعشی که چندی پیش پسرانش را برای عملیاتی انتحاری در بغداد روانه کرده بود، اشاره کرده و به توصیف ایمان صادق و تفاوت آن با ایمان پنداری پرداخته است.

متن یادداشت به همراه این فیلم در ادامه آمده است:​​ چنانکه پیشتر گفته و نوشته بودم، قرآن کریم در کنار "ایمان صادق" از ایمان پنداری نیز سخن می گوید (الَّذِینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا/ نساء 60).

این قطعه فیلم نمونه ای از "ایمان پنداری" را در برابر ما می نشانند.

می شود در اعتقاداتت آنچنان راسخ باشی که جمع کثیری از هموطنان بی گناهت را به مسلخ ببری و تکه تکه شدن شان را قربه الی الله! به نمایش بگذاری.

می توانی از خدا و پیغمبر و حور العین و ثواب و بهشت حرف بزنی و فرزندانت را که نور چشم می دانی برایشان زفاف خونین بگیری و در خون بی گناهان آنها را شستشو دهی! به راستی معیار ایمان و یقین صادق از ایمان و یقین پنداری چیست؟ این قطعه کوتاه دستکم این را نشان می دهد که صرف ایستادگی بر اعتقاداتی که خود آن را حق و درست می پنداریم، نشانه ی ایمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ایمانِ صادق تا ایمانِ پنداری

از ایمانِ صادق تا ایمانِ پنداری