مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:252021-01-27سياسي

تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است


وزیر امور خارجه با تاکید براهمیت تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه، گفت: تمامیت ارضی ارمنستان را خط قرمز جمهوری اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سومین مرحله از سفر منطقه ای خود امروز در ارمنستان با آیوازیان وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه روابط دو جانبه و همچنین تحولات منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط خوب ودوستانه و حسن همجواری بین دو کشور، بعنوان دو تمدن کهن و برخوردار از تاریخی طولانی، ارمنستان را همسایه ای مهم برای جمهوری اسلامی ایران خواند و روابط دو کشور را نماد تعامل و گفتگوی پیروان دو دین در کنار یکدیگر ارزیابی کرد.

ظریف با تاکید براهمیت تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری ارمنستان، رعایت حقوق همه قومیت ها در منطقه را ضروری دانست و تمامیت ارضی ارمنستان را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد که پیش از این نیز به صراحت بیان شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصمیم دولت ارمنستان و نخست وزیر پاشینیان برای رفتن به سمت آینده را شجاعانه و مهم دانست که با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه، از هرگونه درگیری رق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است

تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است