مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:452021-01-27پزشكي

هرس درختان میوه با کمک یک ربات


بنابر گزارش دانشگاه هوفنهایم آلمان حدود 80 درصد از درختان میوه آن کشور به طور منظم هرس نمی شوند و این در حالی است که انجام این کار باعث می شود درختان ساختاری قوی تری و در برابر بیماری مقاومت بیشتری داشته باشند.

- بنابر گزارش "دانشگاه هوفنهایم" آلمان حدود 80 درصد از درختان میوه آن کشور به طور منظم هرس نمی شوند و این در حالی است که انجام این کار باعث می شود درختان ساختاری قوی تری و در برابر بیماری مقاومت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، به همین دلیل گروهی از محققان دانشگاه هوفنهایم آلمان در حال توسعه یک ربات برای انجام این کار هستند.

این ربات چرخدار که فونیکس (Phoenix) نام دارد توسط دکتر دیوید رایزر (David Reiser) تکنسین کشاورزی، جوناس استراب (Jonas Straub) دانشجوی مقطع دکترا و جوناس بویسن (Jonas Boysen) دستیار تحقیق در حال تولید است.

کار این ربات به گونه ای است که ربات ابتدا برای شروع هرس درخت با انجام یک چرخش دایره وار و با استفاده از ماژول لیدار و دوربین نوری یک اسکن سه بعدی از درخت انجام می دهد.

سپس یک کامپیوتر یکپارچه با استفاده از داده های اسکن یک مدل ابر نقطه ای از درخت ایجاد می کند که ساختار سه بعدی تاج آن را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرس درختان میوه با کمک یک ربات

هرس درختان میوه با کمک یک ربات