مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:302021-01-27دانش

چرا رشته مدیریت فرهنگی از کنکور 1400 حذف شد؟


حذف رشته مدیریت فرهنگی در تحصیلات تکمیلی منجر خواهد شد بیش از 3 هزار دانش آموخته و فارغ التحصیل مقاطع مختلف قادر به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نباشند.

- رمضانعلی رویایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره حذف رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی از دفترچه کنکور سال 1400، اظهار کرد: سال 1373 با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور و نیازی که اهالی اندیشه و هنرمندان به مسائل تجاری و اقتصادی داشتند رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی را به شیوه کاملاً نو و بدیع طراحی کردم.

وی افزود: بعد از تصویب طرح در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد سرفصل ها برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شدند و  حدود 10 سال بعد رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در مقطع دکتری نیز راه ا ندازی شد که برای ارتباط بین بخش فرهنگی و نظریه پردازان فرهنگی جامعه اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شورای انقلاب فرهنگی و حوزه هنری بود.

وی اضافه کرد: با توجه به علاقه روزافزون علاقه مندان به رشته های فرهنگی، درخواست دانشگاه ها و فارغ التحصیلان در جامعه به این رشته بیشتر شد؛ همچنین فرهنگ و هنر بخش مهمی از اشتغال و تولید ناخالص ملی را تأمین می کنند و برای تلطیف روحیه مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رشته مدیریت فرهنگی از کنکور 1400 حذف شد؟

چرا رشته مدیریت فرهنگی از کنکور 1400 حذف شد؟