مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 09:502021-01-26پزشكي

محققان: سن پدر نیز در ناهنجاری های ژنتیکی تاثیر دارد


تحقیقات نشان داده است، سن پدر می تواند در خطر ناهنجاری های ژنتیکی در جنین تأثیر بگذارد، اما روش های آزمایش فعلی هنوز آن را در نظر نمی گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از آتلانتیک ، تحقیقات نشان داده است که سن پدر می تواند در خطر ناهنجاری های ژنتیکی در جنین تأثیر بگذارد، اما روش های آزمایش فعلی هنوز آن را در نظر نمی گیرند.

غربالگری سه ماهه اول که تست ترکیبی خوانده می شود؛ از سه عدد در یک الگوریتم برای ارزیابی احتمالات اختلالات ژنتیکی جنین استفاده می کند؛ شاخص ها یا نشانه های خون مادر، شاخص های سونوگرافی نوچال فولد و ناحیه ای در بافت پشت گردن و سن مادر شامل این معیارها می شود.

  این مورد آخر شاید شناخته شده ترین عامل خطر در میان والدین و والدین آینده باشد؛ دانش عمومی بر این موضوع که با افزایش سن زن، احتمال تولد نوزادی با ناهنجاری ژنتیکی نیز افزایش می یابد، اتفاق نظر داد؛ یکی از این ناهنجاری های پزشکی تولد نوزاد مبتلا به سندروم داون است.

آزمایش ترکیبی فقط سن مادر را در نظر می گیرد، تا حدی به این دلیل که هنوز سن پدری به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است تا بتواند به عنوان فاکتور خطر به طور دقیق مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان: سن پدر نیز در ناهنجاری های ژنتیکی تاثیر دارد

محققان: سن پدر نیز در ناهنجاری های ژنتیکی تاثیر دارد