مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:402021-01-26اقتصادي

تولید 170 تن ماهی تیلاپیا در یزد طی 6 ماهه اول امسال


کارشناس شیلات یزد با اشاره به پرورش ماهی تیلاپیا در استان، میزان تولید این ماهی در استان طی شش ماهه اول امسال را قریب به 170 تن اعلام کرد.

- ایسنا/یزد کارشناس شیلات یزد با اشاره به پرورش ماهی تیلاپیا در استان، میزان تولید این ماهی در استان طی شش ماهه اول امسال را قریب به 170 تن اعلام کرد.

همیشه تصور بر این بوده که پرورش آبزیان مربوط به شهرهای ساحلی یا دارای منابع آبی وسیع است ولی با تلاش هایی که در چند دهه گذشته در کشورمان صورت گرفته، امروز شاهد پرورش انواع آبزیان حتی در استانهای کویری ایران مانند یزد با بهره گیری از آبهای شور و لب شور یا از طریق استفاده از آب استخرهای کشاورزی هستیم.

البته یزد به لحاظ برخورداری از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور طی سالهای گذشته در کنار پرورش انواع آبزیان حتی ماهیان خاویاری، با توجه به اقبال عمومی نسبت به مصرف ماهی تیلاپیا، تحقیقات فراوانی را در زمینه پرورش این ماهی در داخل کشور با توجه به این که تیلاپیا دومین ماهی تولیدی جهان پس از کپور ماهیان است، کرده و پس از کش و قوس های فراوان مجوز تولید آن در کشورمان را اخذ کرده است.

جالب است بدانیم که تیلاپیا امروزه در بیش از 140 کشور از جمله چین، فیلیپین، تایلند، آمریکا و حتی عربستان و مصر نیز پرورش داده می شود و براساس آمارها تنها در سال 2016 میلادی ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 170 تن ماهی تیلاپیا در یزد طی 6 ماهه اول امسال

تولید 170 تن ماهی تیلاپیا در یزد طی 6 ماهه اول امسال