مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:402021-01-25سياسي

بودجه 16هزار میلیاردی مجلس برای کمک به محرومیت زدایی


رییس کمیته محرومیت زدایی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: قریب به 16هزار میلیارد تومان جهت محرومیت زدایی فارغ از یارانه ها و کمک معیشت، در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد راستینه در وبینار مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، گفت: ما معمولاً در نظام جامع تأمین، به علت تمرکز بر برنامه های کوتاه از حرکت بر مسیر افق چشم انداز غفلت کرده و دچار انحراف در برنامه هستیم و این امر باعث می شود به اهداف برنامه نرسیم.

وی تأکید کرد: ما باید مطالبات صندوق بیمه ای را که نقش اصلی در برنامه ریزی راهبردی و هدایت برنامه ها دارد در اولویت قرار دهیم.

راستینه گفت: در این خصوص، مسئله اول این است که با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق قرار شده به مطالبات صندوق تأمین اجتماعی به طورجدی توجه شود و عدد قابل توجهی برای جبران حمایت از برنامه های تأمین اجتماعی و مخصوصاً متناسب سازی حقوق بازنشستگان دیده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص رفع فقر و محرومیت زدایی نیز افزود: زمانی برنامه های محرومیت زدایی زمانی می تواند اثربخش باشد که نگرش مثبت ایجاد شود و این امر نیز وظیفه قانون گذاران است که در زمان سیاست گذاری این نگاه مثبت را ایجاد کنند.

وی گفت: در چنین شرایطی مراکز نیکوکاری و عام المنفعه ظرفیت بزرگی برای عبور از محرومیت ایجاد کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 16هزار میلیاردی مجلس برای کمک به محرومیت زدایی

بودجه 16هزار میلیاردی مجلس برای کمک به محرومیت زدایی