مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 00:502021-01-24سياسي

حکایت فروریزش اسکلت فلزی سازه نیمه کاره و ربط آن به زلزله تهران


اخیرا کلیپی از فروریزش اسکلت یک سازه نیمه کاره در فضای مجازی دست به دست می شود که به اعتقاد محققان این حوزه، این کلیپ حکایت کیفیت ساخت و ساز ساختمان در کشور را به نمایش گذاشته است و مهندسین در طراحی سازه ها باید به نیروهای وارد شده به سازه ها توجه داشته باشند.

- اخیرا کلیپی از فروریزش اسکلت یک سازه نیمه کاره در فضای مجازی دست به دست می شود که به اعتقاد محققان این حوزه، این کلیپ حکایت کیفیت ساخت و ساز ساختمان در کشور را به نمایش گذاشته است و مهندسین در طراحی سازه ها باید به نیروهای وارد شده به سازه ها توجه داشته باشند.

دکتر فریبرز ناطقی الهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفت وگو با ایسنا با اشاره به انتشار کلیپی از فرو ریزش ساختمان فلزی نیمه کاره در شهر مشهد مقدس، گفت: در این کلیپ نشان داده می شود که چگونه یک سازه در حال ساخت در اثر باد اسکلت آن فرو می ریزد.

در اینکه ساخت و ساز در کشور آن قدر غیر حرفه ای است که بدون باد هم فرو می ریزد و بارها شاهد آن بوده ایم، شکی نیست و بنده نیز بارها از نبود کیفیت در ساخت و ساز و فراهم بودن شرایط رخداد بزرگترین فاجعه لرزه ای جهان در صورت وقوع زلزله در تهران یاد کرده ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت فروریزش اسکلت فلزی سازه نیمه کاره و ربط آن به زلزله تهران

حکایت فروریزش اسکلت فلزی سازه نیمه کاره و ربط آن به زلزله تهران