مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:552021-01-24بين الملل

روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند


برخی از رسانه های آمریکایی با اشاره به فرا رسیدن موعد تعیین شده از سوی سازمان ملل برای خروج نیروهای خارجی از لیبی، مدعی شده اند که روسیه و ترکیه قصدی برای انجام این کار ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، براساس توافق آتش بسی که سه ماه پیش با میانجی گری سازمان ملل بین گروه های درگیر در لیبی ایجاد شد، تمامی نیروهای خارجی باید دیروز شنبه این کشور ار ترک می کردند اما برخی رسانه های آمریکایی همچون سی ان ان گزارش داده اند که این اتفاق رخ نداده است.

دولت مورد حمایت جامعه بین المللی که در طرابلس مستقر است، از حمایت ترکیه برخوردار است و روسیه، امارات و مصر از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در شرق حمایت می کنند.

تصاویر ماهواره ای پخش شده توسط شبکه خبری سی ان ان، سنگرهایی را به طول دهها کیلومتر نشان می دهد که توسط نیروهای روسی در نزدیکی خط مقدم شهر سیرت حفر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین رسانه ها، بنظر می رسد که آنکارا و مسکو به عنوان نیروهای اصلی خارجی مستقر در لیبی قصد دارند تحت هر گونه توافق نهایی از منافع خود در این کشور دفاع کنند.

یک شبکه خبری آمریکایی نیز به نقل از یک مقام امنیتی ناشناس آمریکا گفته که هیچ قصد و تحرکی از سوی نیروهای ترکیه و روسیه برای پیروی از توافق آتش بسی که با میانجیگری سازمان ملل به دست آمده، دیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند

روسیه و ترکیه تصمیمی برای ترک لیبی ندارند