مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 06:052021-01-24اقتصادي

چه فاکتورهایی قیمت مسکن را در ماه های آینده تعیین می کنند؟


ماه های آخر سال 1399 در حالی سپری می شود که برخلاف سال گذشته، تعداد معاملات انجام شده مسکن در اغلب شهرهای کشور دچار کاهش شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ماه های آخر سال 1399 در حالی سپری می شود که برخلاف سال گذشته، تعداد معاملات انجام شده مسکن در اغلب شهرهای کشور دچار کاهش شده است.

دکتر محمد کلامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مهمترین فاکتورهایی که در طی ماه های آتی تعیین کننده رفتار بازار مسکن خواهد بود، اظهار کرد: بهای تمام شده ساخت واحدهای مسکونی به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین کننده رفتار آتی مسکن شناخته می شود.

با توجه به این که در طی ماه های گذشته قیمت زمین، پروانه و هزینه های ساخت بر اثر رشد نرخ ارز، به صورت مستقیم و غیر مستقیم، دچار افزایش قابل توجهی شده است به نظر می رسد که سازندگان حاضر نباشند به قیمتی کمتر از بهای تمام شده با در نظر گرفتن حاشیه سود، اقدام به واگذاری واحد خود کند.

وی ادامه داد: در بازار واحدهای مسکونی غیر نوساز نیز به دلیل بالا بودن سطح عمومی قیمت ها بر اثر بروز نرخ تورم قابل توجه، بعید به نظر می رسد که کاهش قیمت قابل توجهی انجام گیرد.

استاد دانشگاه آزاد با بیان این که فاکتوری که تعیین کننده رفتار آتی بازار مسکن خواهد بود رفتار نرخ ارز می باشد، متذکر شد: در صورتی که نرخ ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه فاکتورهایی قیمت مسکن را در ماه های آینده تعیین می کنند؟

چه فاکتورهایی قیمت مسکن را در ماه های آینده تعیین می کنند؟