مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 04:402021-01-23پزشكي

چرا غربالگری های پیش از تولد مهم است؟


فلوشیپ پریناتولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دلایل اهمیت انجام غربالگری های پیش از تولد و بویژه غربال اختلالات کروموزومی در دوران بارداری را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر پریچهر پورانصاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برخی حواشی مطرح شده در زمینه تست های غربالگری دوران بارداری، گفت: اوایلی که تست های غربالگری استفاده شد، در سه ماهه اول و دوم بارداری عمدتا برای غربال کردن اختلالات کروموزومی شایع مانند سندروم داون و تریزومی 13 و 18 بود.

باید توجه کرد سندروم داون شایع ترین اختلال ژنتیکی بعد از تولد است که تقریبا هشت درصد کل اختلالات ژنتیکی بعد از تولد را تشکیل می دهد.

وی افزود: منتها پارامترهایی که برای غربالگری اختلالات کروموزومی استفاده می شود، برای غربال کردن یکسری از بیماری های دیگر هم قابل استفاده است.

از جمله بیماری های مادرزادی قلب و نقایص لوله عصبی.

آلفا فیتو پروتیین که در سن حاملگی 15 تا 20 هفته در مادر اندازه گیری می شود و اگر بالا باشد، به نفع یکسری از نقایص ساختاری در جنین مانند نقایص لوله عصبی، نقایص جدار شکم و.

خواهد بود.

در عین حال پایین بودن تست سرمی دیگر به نام استریول کنژوگه که در 15 تا 20 هفتگی برای غربالگری سندروم داون استفاده می شود، می تواند به نفع وجود بیماری پوستی به نام ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا غربالگری های پیش از تولد مهم است؟

چرا غربالگری های پیش از تولد مهم است؟