مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 20:552021-01-22پزشكي

نشانه گیری کرونا روی کودکان و نوجوانان!


در طول دو هفته اخیر، روند تعداد بستری شدگان گروه های سنی بین 5 تا 17 سال در استان تهران با یک شیب ملایم در حال افزایش است و متخصصان در این باره و بر لزوم حفاظت از کودکان و نوجوانان در مقابله با کرونا هشدار می دهند.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران هم چند روز پیش عنوان کرده بود که ما در تهران، با یک روند رو به رشد اما با شیب نسبتاً ملایم میزان بستری ها در گروه سنی کودکان و نوجوانان روبه رو هستیم و اگر چه قدر مطلق مرگ و میر در افراد زیر 10 سال پایین است، اما حتی در گروه سنی صفر تا 10 سال نیز شاهد افزایش مرگ و میر بوده ایم.

در این ارتباط دکتر فرید ایمان زاده، رییس بیمارستان کودکان مفید درباره افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کودکان و نوزادان در طول چند هفته گذشته به ایران می گوید: تحقیقاتی که در ابتدای شیوع کرونا صورت گرفته بود و عنوان می شد که کودکان و نوزادان به کووید19 مبتلا نمی شوند، در حال حاضر دیگر دقیق قابل اعتماد و اطمینان نیست و باید گفت کودکان زیر 5 سال همچون بزرگترها به این بیماری مبتلا می شوند.

در حال حاضر در ارتباط با کودکان و نوزادانی که به تب، سرفه، اسهال و استفراغ دچار می شوند، نخستین کار ما این است که برای تست کووید19معرفی می شوند، چراکه این علایم در کودکان نشانه ابتلا به کروناست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه گیری کرونا روی کودکان و نوجوانان!

نشانه گیری کرونا روی کودکان و نوجوانان!