مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 17:552021-01-21اقتصادي

حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ساماندهی و مدیریت بازار ارز است


مشکلات اقتصادی کشور تا زمانیکه معمای ارزی کشور رفع نشود، برطرف نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله مکارم شیرازی عصر پنجشنبه در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وضعیت نابسامان مدیریت بازار ارز و با بیان اینکه کاهش قیمت ارز، تأثیری بر قیمت ها در بازار ندارد گفت: باید مشخص شود نرخ ارز را چه کسی مدیریت می کند و چرا با بالا رفتن نرخ آن کالاها افزایش می یابد اما پایین آمدن نرخ ارز تأثیر چندانی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات ندارد.

وی با اشاره به تأثیر افزایش نرخ ارز و اثرگذاری آن بر سطوح مختلف زندگی مردم افزود: برخی از کسبه نیز در به وجود آمدن چنین شرایطی مقصرند چرا که تحت هر شرایطی و در هر وضعیتی به دنبال منافع بیشترند.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در ایجاد فشار بر واحدهای تولیدی تاکید کرد: دستگاه ها باید با همکاری هم، مانع بنگاه داری بانک ها شوند و به هر شکلی از تعطیلی صنایع جلوگیری کنند چرا که اگر صنعت نباشد همه زندگی مردم معطل می شود.

وی با تاکید بر همکاری نهادها و دستگاه ها ابراز امیدواری کرد باید هرچه سریع تر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند و باید رویه ها، قوانین و بخش نامه های نادرست که بر معیشت مردم فشار وارد می کند هر چه سریع تر اصلاح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ساماندهی و مدیریت بازار ارز است

حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ساماندهی و مدیریت بازار ارز است