مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 19:152021-01-20بين الملل

کدهای اتمی در دست ترامپ ابطال شد


قرار بود امروز دونالد ترامپ چمدان اتمی حاوی کدهای فعال سازی حمله اتمی آمریکا را تحویل دهد اما به فلوریدا سفر کرد و احتمالا فردا این چمدان را نماینده ای از سوی ترامپ تحویل بایدن خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ دونالد ترامپ روز 20 ژانویه (اول بهمن) در آخرین روز ریاست جمهوری هنگام ترک کاخ سفید چمدان اتمی حدودا 20 کیلیویی حاوی کدهای سلاح هسته ای را با خودش برد.

با این حال، کدهای موجود در این چمدان که به ترامپ امکان دسترسی و فعال سازی حمله اتمی را می داد ابطال شده است.

مقامات نظامی آمریکا که یک چمدان اتمی جدید آماده دارند، جو بایدن را همراهی کردند تا پس از ادای سوگند ریاست جمهوری آن را در اختیار فرمانده جدید کل قوا قرار دهند.

هفته پیش، نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت ترامپ ثبات شخصیت ندارد و باید از استفاده از کدهای هسته ای و دستور حمله هسته ای منع شود.

کدهای سلاح های هسته ای درون این کیف، هنگام ادای سوگند ریاست جمهوری جو بایدن در ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن دی سی در فاصله 1600 کیلومتری شمال عمارت مارالاگو، محل اقامت ترامپ در فلوریدا، غیرفعال شد.

چمدان اتمی وسیله ای است که در آن داده های رمزی و سری لازم جهت صدور فرمان حمله با بکار گیری تسلیحات هسته ای کشورهای آمریکا، فرانسه و روسیه توسطه رییس جمهوری نگهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدهای اتمی در دست ترامپ ابطال شد

کدهای اتمی در دست ترامپ ابطال شد