مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 13:502021-01-20پزشكي

کاهش خطر مرگ برخی سرطان ها با مصرف آسپرین


نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مصرف سه بار آسپرین در هفته می تواند از میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به برخی سرطان ها بکاهد.

- جی پلاس، به نقل از روزنامه دیلی میل، نتایج مطالعه جدید دانشمندان نشان می دهد که مصرف 3 بار آسپرین در هفته خطر مرگ ناشی از سرطان پستان و سرطان مثانه را تا یک سوم کاهش می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ به دلیل این نتایج امیدوارکننده، محققان خواستار انجام مطالعات بیشتر در مورد اثرات محافظتی احتمالی آسپرین شدند.

دکتر هولی لومن کروپ شاغل در انستیتوی ملی سرطان ایالات متحده آمریکا می گوید این یافته ها به شواهد موجود در مورد اثربخشی آسپیرین در کاهش خطر برخی از انواع دیگر سرطان می افزاید.

با این حال، تحقیقات گذشته، بیشتر روی سرطان های دستگاه گوارش متمرکز بود، اما اثبات نقش آن در سرطان های مثانه و پستان جدید است.

این متخصص ادامه داد: این مطالعه بر روی حدود 140 هزار نفر در ایالات متحده انجام شده است که بیشتر آن ها بالای 65 سال هستند و به مدت 13 سال تحت نظر بوده اند.

در این مطالعه مشخص شد کسانی که سرطان پستان یا مثانه دارند و حداقل سه بار در هفته آسپرین مصرف می کنند، به میزان یک چهارم تا یک سوم کمتر در معرض مرگ بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خطر مرگ برخی سرطان ها با مصرف آسپرین

کاهش خطر مرگ برخی سرطان ها با مصرف آسپرین