مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-20اقتصادي

ابرایران؛ پروژه مشترک دولت و بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات


پروژه ملی ابر ایران روز 24 دی ماه در قالب تفاهم نامه ای بین دولت و بخش خصوصی با سرمایه گذاری 2هزار و 400 میلیارد تومانی رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی خبرگزاری مهر ، نشست خبری پروژه ملی ابر ایران با حضور مدیران ارشد کنسرسیوم آسیاتک، امید ژرف نگر و راهکار آینده زمین (زس) روز گذشته 30 دی ماه در سالن کنفرانس شرکت آسیاتک برگزار شد.

همچنین پروژه ملی ابر ایران روز 24 دی ماه در قالب تفاهم نامه ای بین دولت و بخش خصوصی با سرمایه گذاری 2 هزار و 400 میلیارد تومانی رونمایی شد.

مهندس علی شیرازی، مشاور برنامه ریزی پروژه ابر ایران با بیان این که در برخی از استان ها دیتاسنترهایی توسط دولت راه اندازی شده، اما بلااستفاده مانده بودند، هدف این پروژه را استفاده از توان بخش خصوصی برای احیای این ظرفیت ها عنوان کرد.

وی افزود: تمرکززدایی در حوزه خدمات ابری، افزایش پایداری زیرساخت ها در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات، صرفه جویی ارزی، و ارائه خدمات ابری به دستگاه های دولتی، خصوصی و تولیدکنندگان محتوا از جمله اهداف پروژه ابر ایران است.

دکتر فرزانه ابوالفضل قائم مقام مدیر عامل شرکت آسیاتک و رییس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال بیان کرد: خدمات ابری به حجمی که در پروژه ابر ایران تعریف شده ختم نمی شود و این تنها شروع این بازار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرایران؛ پروژه مشترک دولت و بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات

ابرایران؛ پروژه مشترک دولت و بخش خصوصی در توسعه شبکه ملی اطلاعات