مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 08:402021-01-20فناوري

دسترسی به داده ها و اطلاعات با پردازش ابری آسان تر شد


پردازش ابری از جمله فناوری هایی است که به دنبال توسعه کسب وکارها شکل گرفت تا سهولت دسترسی به داده ها و اطلاعات را به شرکت ها هدیه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توسعه یک فناوری، انحصار شرکت های بزرگ و دارای بخش فنی قدرتمند شکست و فضا برای گسترش کسب وکارهای کوچک نیز فراهم شد.

روزگاری بود که تنها ابرشرکت ها توان توسعه کار خود را داشتند و آینده بیشتر کسب وکارهای نوپا و کوچک، شکست بود و از میدان بیرون رفتن.

اما پردازش ابری به یاری آمد تا محیط های نرم افزاری و خدماتی بر اساس روابط اشتراکی در دسترس همه باشد.

بنا بر تعریف موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا (NIST) پردازش ابری مدلی است برای داشتن دسترسی فراگیر، آسان و بنا به سفارش شبکه به مجموعه ای از منابع و داده ها با کمترین کار و زحمت یا نیاز به دخالت فراهم کننده سرویس.

پردازش ابری را یک روش مناسب برای ارائه منابع محاسباتی می دانند که بر اساس آن، قدرت محاسباتی در یک نقطه متمرکز نیست و امکان کنترل این اطلاعات از راه دور نیز فراهم است.

در این روش فناورانه چند نفر می توانند به صورت همزمان به یک نرم افزار و یا فایل به صورت مشترک دسترسی داشته باشند افرادی در دورترین نقاط کره زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی به داده ها و اطلاعات با پردازش ابری آسان تر شد

دسترسی به داده ها و اطلاعات با پردازش ابری آسان تر شد