مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-20ورزشي

جمعیت کشتی گیران فعال کشور باید به 800 هزار نفر برسد


در حال حاضر تعداد کشتی گیران فعال کشور به 40 هزار نفر رسیده است اما در سند توسعه فدراسیون کشتی به دنبال این هستیم که طی چند سال آینده جمعیت کشتی گیران کشور را به بیش از 800 هزار نفر برسانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، علیرضا دبیر صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار داشت: در دهه های گذشته کشتی ایران از نظر کمی و کیفی جایگاه بالایی در سطح جهان داشت، به طوری که دهه 70 جمعیت کشتی گیران کشور به حدود یک میلیون نفر رسید.

وی بابیان اینکه در حال حاضر تعداد کشتی گیران فعال کشور به 40 هزار نفر رسیده است، افزود: ورزش کشتی جزیی از فرهنگ این مرزوبوم بوده و برخلاف سایر ورزش ها، از خارج کشور وارد ایران نشده، بلکه باپوست و خون مردم این سرزمین آمیخته است.

رییس فدراسیون کشتی بیان کرد: مسؤولین طی سال های گذشته به علت نتایج مثبت این رشته ازنظر زیرساختی امکانات لازم را در اختیار این رشته قرار ندادند.

دبیر با اشاره به اینکه رشته کشتی به علت کسب مدال های متعدد جهانی و المپیک بایستی با سایر رشته ها مقایسه نشود، تصریح کرد: برای حل مشکل این رشته ورزشی نیازمند کمک فعال نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سند توسعه فدراسیون کشتی به دنبال این هستیم که طی چند سال آینده جمعیت کشتی گیران کشور را به بیش از 800 هزار ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت کشتی گیران فعال کشور باید به 800 هزار نفر برسد

جمعیت کشتی گیران فعال کشور باید به 800 هزار نفر برسد