مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-20سياسي

اذعان وزارت بهداشت به وجود اشکالات در غربالگری های مادران بارداری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اشرف سماوات درباره مصوبه حذف غربالگری اجباری جنین و تغییرات در قانون سقط جنین مبتلا به بیماری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: - رییس اداره ژنتیک دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که غربالگری که اکنون خارج از چارچوب دستورالعمل ها صورت می گیرد مشکلاتی دارد، گفت: ممکن است مادران باردار با یک تست احتمالی، تصمیم به ختم بارداری بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اشرف سماوات درباره مصوبه حذف غربالگری اجباری جنین و تغییرات در قانون سقط جنین مبتلا به بیماری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طرح جوانی جمعیت، کمیسیون جمعیت مجلس به موضوعات مختلف با هدف توسعه جمعیت پرداخته و تصمیماتی در حوزه های مختلف اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه این کمیسیون در مورد غربالگری سلامت جنین، سقط درمانی و راه های پیشگیری از بارداری هم تصمیماتی در قالب این طرح گرفته است که جای بحث دارد، گفت: در قالب این طرح، محدودیت هایی برای غربالگری سلامت جنین و سخت تر شدن مراحل سقط جنین مبتلا به بیماری های صعب العلاج و پیشگیری از بارداری نیز در نظر گرفته شده است.

سماوات به توضیح درباره دلایل مجلس برای اتخاذ این تصمیم پرداخت و گفت: این که تست غربالگری لزوماً و قطعاً دال بر بیماری جنین نیست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان وزارت بهداشت به وجود اشکالات در غربالگری های مادران بارداری

اذعان وزارت بهداشت به وجود اشکالات در غربالگری های مادران بارداری