مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 06:552021-01-20اقتصادي

جنگل حرّا در چنبره بلاتکلیفی


جنگل حرّا واقع در بندر دیّر و تالاب مشرف بر آن همچنان در بلاتکلیفی محض قرار دارد و خطر از بین رفتن زیست بوم بی نظیر آن کماکان به عنوان چالش و آزمونی برای نهادهای نظارتی و تصمیم گیر قلمداد می شود.

- از یک سو تلاش سرمایه گذاران پروژه پرورش میگو برای تسریع در ساخت جاده دسترسی و آغاز پروژه و از سویی سردرگمی نهادهای متولی و پاسکاری های مکرر میان نهادهای مسئول در این ماجرا، کار را پیچیده تر از قبل کرده است.

فعالان محیط زیست مدت هاست پای کار ایستاده اند و می گویند تا تعیین تکلیف و برچیدن و یا انتقال کامل پروژه به تلاش ها و مطالبه گری خود ادامه می دهند.

گروه های فعال در حوزه محیط زیست اعتقاد دارند که جانمایی این پروژه در حریم تالاب است و جاده دسترسی به آن نیز بر روی بستر مسیل رودخانه دلوار قرار دارد و نابودی تالاب و جنگل در صورت تکمیل پروژه قطعی است.

جنگل حرّا و تالاب بندر دیّر به عنوان یک اکوسیستم باارزش، بستر پرورش گونه های آبزی متنوع و پوشش گیاهی خاصی است که بالاترین میزان جذب کربن را دارد، بنابراین در جذب آلایندگی های مناطق صنعتی پیرامونی نیز می تواند به خوبی عمل کند و نقش حفاظتی داشته باشد و از بین رفتن آن به سود هیچکس نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل حرّا در چنبره بلاتکلیفی

جنگل حرّا در چنبره بلاتکلیفی