مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:552021-01-19اقتصادي

چاپ 3بعدی بتن با الهام از پوسته خرچنگ دریایی


یافته های جدید نشان می دهد الگوهایی که از ساختار پوسته شاه میگوها الهام گرفته شده می تواند به مستحکم تر کردن بتن پرینتر سه بعدی شده کمک کند تا این پرینتر بتواند ساختارهای پیچیده تر و خلاقانه تری بسازد.

- یافته های جدید نشان می دهد الگوهایی که از ساختار پوسته شاه میگوها الهام گرفته شده می تواند به مستحکم تر کردن بتن پرینتر سه بعدی شده کمک کند تا این پرینتر بتواند ساختارهای پیچیده تر و خلاقانه تری بسازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، فناوری دیجیتال ساخت مواد مانند پرینترهای سه بعدی تولید بتن باعث صرفه جویی در وقت، کار و مواد می شود.

این فناوری همچنین به نوآوری در سازه های معماری کمک خواهد کرد اما هنوز مشکلات فنی در ساخت این بتن های پرینت سه بعدی وجود دارد.

از جمله اینکه آن ها باید به اندازه ی کافی قوی و مستحکم باشند که بتوان آزادانه از آنها برای ساخت بناهایی بدون قالب و شکل خاص استفاده کرد.

محققان موسسه ی سلطنتی فناوری ملبورن(RMIT) در مطالعاتی جدید با بررسی استحکام طبیعی پوسته شاه میگو(لابستر) دست به ساخت الگوهایی خاص برای پرینترهای سه بعدی زدند.

الگوهای مارپیچی که با تقلید از پوسته به دست آوردند باعث افزایش دوام کلی بتن های چاپ سه بعدی و همچنین مقاومت بیشتر آن در جهت پشتیبانی سازه در صورت لزوم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ 3بعدی بتن با الهام از پوسته خرچنگ دریایی

چاپ 3بعدی بتن با الهام از پوسته خرچنگ دریایی