مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 06:152021-01-19اقتصادي

انتقاد خوانساری از سخنان رییس جمهور درباره نرخ ارز/ مسئولان سخنان خود را بسنجند


رییس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از سخنان مسئولان درباره نرخ ارز، گفت: انتظار داریم مسئولان اظهارات کارشناسی داشته باشند و تأثیر سخنان خود را در واردات و صادرات بسنجند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسعود خوانساری صبح امروز در نوزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در سال 97 با افزایش قیمت ارز انتظار می رفت که صادرات کشور افزایش یابد، اظهار داشت: درحالی که ارزش پول ملی چهار و پنج برابر کاهش یافته بود، اما صادرات به جای افزایش، کاهش یافت که تصمیمات عجولانه متولیان، علت این امر بود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تسهیل صادرات افزود: سه ماه پیش سران قوا مصوب کردند صادرکننده می تواند با ارز حاصل از صادرات خود کالا وارد کند یا آن را در اختیار دیگری قرار دهد، که این مسئله موجب شد صادرکنندگان انگیزه بیشتری برای صادرات داشته باشند.

وی به کاهش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: طی سه هفته گذشته نرخ ارز کاهشی شده و به نظر می رسد که قرار است به زیر 20 هزار یا حتی زیر 15 هزار تومان برسد؛ این موضوع صادرکننده را سردرگم کرده است، به شکلی که نمی تواند برای صادرات برنامه ریزی دقیقی داشته باشد؛ درواقع صادرکننده نمی داند کالا را با چه قیمتی در داخل بخرد و با چه قیمتی صادر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد خوانساری از سخنان رییس جمهور درباره نرخ ارز/ مسئولان سخنان خود را بسنجند

انتقاد خوانساری از سخنان رییس جمهور درباره نرخ ارز/ مسئولان سخنان خود را بسنجند