مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:252021-01-19پزشكي

بیماری پوسیدگی میوه های گوجه فرنگی در گلخانه های هرمزگان شناسایی شد


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: بیماری پوسیدگی میوه های گوجه فرنگی در برخی از گلخانه های استان هرمزگان شناسایی شد.

- آزاده گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: طی دو سال گذشته، بیماری پوسیدگی میوه های گوجه فرنگی در برخی از گلخانه های استان هرمزگان مشاهده شده است.

بنا به اظهار عضو هیات علمی این مرکز، علائم این بیماری روی میوه های گوجه فرنگی به صورت لکه های بافت مرده متحدالمرکز به رنگ قهوه ای روشن مشاهده می شود که در صورت وجود شرایط محیطی مساعد، این لکه ها به سرعت روی سطح میوه گسترش می یابند.

گودرزی گفت: بر اساس بررسی های آزمایشگاهی مقدماتی انجام شده ، عامل این بیماری، گونه ای از جنس قارچی Cladosporium تشخیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری به ویژه در گلخانه هایی که از تهویه مناسبی برخوردار نیستند، از گسترش قابل توجهی برخوردار است.

گودرزی عنوان کرد: به منظور مدیریت این بیماری، ایجاد تهویه مناسب در فضای گلخانه و محلول پاشی گیاهان با قارچ کش های معالجه کننده ضروری است.

در حال حاضر، جداسازی عامل بیماری روی محیط کشت مصنوعی و شناسایی آن در سطح گونه از طریق انجام آزمون های مولکولی در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری پوسیدگی میوه های گوجه فرنگی در گلخانه های هرمزگان شناسایی شد

بیماری پوسیدگی میوه های گوجه فرنگی در گلخانه های هرمزگان شناسایی شد