مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 10:512021-01-18سياسي

تراز تجاری مناطق آزاد در آمارهای سال 92 تا 97 منفی بوده است


نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تراز تجاری مناطق آزاد در سال 92 تا 97 منفی بوده و اگرچه اتفاقات نسبتا مثبتی هم در این مناطق رخ داده، اما به لحاظ خروجی و عملکردشاهد کارقابل قبولی نیستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبر، سید احسان خاندوزی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: تراز تجاری مناطق آزاد در آمارهای سال 92 تا 97 منفی بوده است و نسبت واردات به صادرات بسیار بیشتر بوده است و اگرچه اتفاق های نسبتاً مثبتی هم در این مناطق رخ داده، اما به لحاظ خروجی و عملکردها شاهد کارنامه قابل قبولی نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح الگوی مناطق آزاد می تواند کمک کند که مناطق آزاد به جای کمک به واردات، اهرمی باشد برای صادرات.

خاندوزی اهمیت زیرساخت را یادآور شد و اظهار داشت: تا وقتی که زیرساخت نباشد و هدفگذاری ها هم صادرات نباشد، نظام مدیریتی مناطق آزاد پاسخگویی ندارند و ثمره آن کار آماری و پرونده های مناسبات ناسالم است.

احمد جمالی هم در این برنامه به سیر کاهش 40 درصدی سرمایه گذاری در جهان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: جذب 200 میلیون دلار سرمایه با توجه به وسعت و حوزه عمل مناطق آزاد، رقم مطلوبی است.

سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری خارجی داشته ایم که حدود 100 هزار میلیارد تومان است و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز تجاری مناطق آزاد در آمارهای سال 92 تا 97 منفی بوده است

تراز تجاری مناطق آزاد در آمارهای سال 92 تا 97 منفی بوده است