مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 05:352021-01-18اقتصادي

بافت 150 هزار مترمربع فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری


رییس اداره فرش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون 150 هزار مترمربع فرش دستباف در استان بافته و روانه بازار مصرف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارساز شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان گفت: امسال تاکنون 150 هزار مترمربع فرش دستباف در استان چهارمحال و بختیاری بافته و روانه بازار مصرف شده است.

رییس اداره فرش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این فرش ها به همت 100 هزار بافنده و بر روی 45 هزار دار قالی بافته شده است، افزود: فرش ها در چهار سبک گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی بافته و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه اصالت طرح، دقت در بافت و ثبات رنگ فرش های تولیدی این استان شهرت جهانی دارد، اظهار داشت: فرش های این استان دارای اصالت رنگ جهانی است که در سبک های بختیاری، گبه، یلمه و نایینی و چالشتری تولید می شود.

جیلان ادامه داد: در این استان بیشتر مردم شهر های شهرکرد، چالشتر، فارسان، باباحیدر، چلگرد، اردل، سامان، اشکفتک، پیربلوط، ارجنک، وردنجان، فرخشهر، بروجن، بلداجی، فرادنبه، شلمزار و بخش شوراب در هنرصنعت فرش دستباف فعالیت می کنند.

رییس اداره فرش چهارمحال و بختیاری طبیعی و گیاهی بودن رنگ های فرش استان را از بارزترین شاخص های آن اعلام کرد و گفت: برخورداری از نقوش اصیل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت 150 هزار مترمربع فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

بافت 150 هزار مترمربع فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری