مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 04:302021-01-18پزشكي

ویروس جدید کرونا؛ ابهامات و چالش ها


یک اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه نگرانی درباره ویروس جدید انگلیسی در چند مورد است، گفت: نخست بحث کشندگی است.

آیا این گونه جدید نسبت به ویروس قبلی کشندگی بیشتری دارد و آیا ابتلا به ویروس قبلی باعث ایجاد ایمنی در مقابل ویروس جدید می شود یا خیر؟ - ایسنا/کرمان یک اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه نگرانی درباره ویروس جدید انگلیسی در چند مورد است، گفت: نخست بحث کشندگی است.

آیا این گونه جدید نسبت به ویروس قبلی کشندگی بیشتری دارد و آیا ابتلا به ویروس قبلی باعث ایجاد ایمنی در مقابل ویروس جدید می شود یا خیر؟ دکتر حمیدرضا توحیدی نیک در گفت و گو با ایسنا درباره جهش به وجود آمده در کووید 19 و نگرانی های ایجاد شده بابت ویروس جدید اظهار کرد: جهش، مسئله عجیب و غریبی نیست چراکه جهش به طور مرتب و دوره ای در ویروس ها اتفاق می افتد و آنها از طریق انتخاب طبیعی باقی می مانند و در واقع بحث سازگاری بیشتر ویروس با شرایط زندگی است.

چنین جهش هایی در ویروس آنفلوآنزا نیز مشاهده می شود و این یکی از دلایلی است که هر سال نیاز است واکسن مربوط به گونه های آنفلوآنزا همان سال تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه قابلیت سرایت و انتشار بیشتر در کنار کشندگی کمتر در میزبان راز بقای ویروس و نسل های بعدی آن است، افزود: مرگ میزبان مطلوب ویروس نیست زیرا اگر میزبان زود از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس جدید کرونا؛ ابهامات و چالش ها

ویروس جدید کرونا؛ ابهامات و چالش ها