مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 22:452021-01-17اقتصادي

4 اقامتگاه بوم گردی در دامغان ایجاد می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از ایجاد چهار اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان با سامان دهی و مرمت خانه های تاریخی روستایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی قاسمی از ایجاد چهار اقامتگاه بوم گردی در شهرستان دامغان با سامان دهی و مرمت خانه های تاریخی روستایی خبر داد و اظهار کرد: مرمت و تجهیز این خانه های باارزش تاریخی برای تبدیل شدن به اقامتگاه بوم گردی، 80 درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: این خانه های روستایی مطابق با استانداردهای تعیین شده و بر اساس معماری بومی، سقف های گنبدی و مصالح همخوان با معماری محیطی ازجمله کاه گل، خشت و آجر در حال مرمت و سامان دهی هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه هر یک از این اقامتگاه ها بیانگر فرهنگ و شناسنامه معماری منطقه هستند، ادامه داد: به حفظ نمادهای اصیل و سنتی این اقامتگاه ها توجه ویژه ای شده است.

قاسمی بیان کرد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به رونق گردشگری طبیعی و روستایی دامغان کمک می کند و می تواند در دوران پساکرونا موجب تحول در اشتغال و اقتصاد محلی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 اقامتگاه بوم گردی در دامغان ایجاد می شود

4 اقامتگاه بوم گردی در دامغان ایجاد می شود