مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 10:502021-01-16اقتصادي

مزایده چیست؟


مناقصه که یک فرآیند رقابتی است که باید طبق قانون تمامی شرکت ها و مراکز دولتی یا شرکت های خصوصی بزرگ نیاز خود را به صورت فراخوان اطلاع رسانی می نمایند و این نیاز ممکن است خرید کالا و مواد اولیه یا تجهیزات باشد و یا این که نیاز به یک پیمانکار و خرید خدمات یک شرکت را داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام پارس نماد داد، احتمالاً بارها واژه مزایده به گوشتان خورده، شرکت پارس نماد داده ها، به آدرس www.

parsnamaddata.

com مرجع خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور در این متن قصد دارد برای واضح تر شدن و فهم بیشتر مفهوم مزایده برای شرکت ها و افراد مزایده پذیر، چندین تعریف از مزایده را بیان کند.

1- معنای مزایده در فرهنگ لغت معین، در معرض فروش گذاشتن چیزی به نحوی که هر خریداری که قیمت بیشتر پیشنهاد کرد، به وی فروخته شود.

2- مزایده ترتیبی است که در آن اداره یا سازمانی، فروش کالاها و خدمات یا هر دو را از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و یا روزنامه رسمی کشور به رقابت عمومی می گذارد و قرارداد را با شخصی که بیشترین بهاء را پیشنهاد می کند، منعقد می سازد.

3- مزایده در اصطلاح حقوقی به معامله ای گفته می شود که طی آن، مالی منقول یا غیرمنقول (همانند زمین و خانه) و متعلق به فرد یا افرادی از طریق اجرای احکام، مطابق با شرایط مقرر قانونی به فروش بگذارند (قبل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایده چیست؟

مزایده چیست؟