مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 06:102021-01-16اقتصادي

رمزگشایی از جعبه سیاه خاموشی های زمستانی/ متهم ردیف اول قطع برق کیست؟


در روزهای گذشته درحالی شاهد قطعی برق بوده ایم که تاثیر اجرای توافق پاریس، افت تولید گاز از میادین پارس جنوبی، استفاده از برق نیروگاه ها برای تولید بیت کوین و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی به عنوان دلایل این اتفاق مطرح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اتفاقات روزهای اخیر مبنی قطعی برق در بخش خانگی و اداری به یکی از سوژه های داغ این روزهای فضای رسانه ای کشور تبدیل شده است.

طبق روال سال های گذشته، همواره قطعی برق و خاموشی های گسترده در فصل تابستان و اوج مصرف برق به دلیل افزایش دما رخ می داد، زیرا مردم در روزهای گرم سال، کولرها و وسایل سرمایشی را بر خنک کردن هوا روشن می کردند که برق زیادی را مصرف می کرد، ولی امسال در سردترین روزهای سال به طرز عجیبی شاهد پدیده قطعی برق هستیم.

در واقع هم اکنون اذهان عمومی با یک سوال چالشی مواجه شده است: اینکه به راستی دلیل قطعی برق در روزهای سرد سال چیست؟ در این بین دلایل مختلفی درباره قطعی برق مطرح شده است که از جمله پرتکرارترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- اجرای معاهده پاریس توسط دولت برای کاهش گازهای گلخانه ای 2- استفاده از برق نیروگاه ها برای تولید بیت کوین 3- افت تولید از میادین گازی پارس جنوبی 4- افزایش مصرف گاز در بخش خانگی-تجاری و کمبودسوخت برای تامین سوخت نیروگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از جعبه سیاه خاموشی های زمستانی/ متهم ردیف اول قطع برق کیست؟

رمزگشایی از جعبه سیاه خاموشی های زمستانی/ متهم ردیف اول قطع برق کیست؟