مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 14:102021-01-13پزشكي

کلاه ایمنی شیشه ای برای مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا


یک کلاه ایمنی که به یک پمپ فیلتر هوا متصل است و در قسمت دهان باز است می تواند باعث کاهش خطر انتقال بیماری از مبتلایان به کووید-19 به دندانپزشکان و متخصصین گوش و حلق و بینی شود.

- "کلاه ایمنی" شیشه ای برای مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا یک کلاه ایمنی که به یک پمپ فیلتر هوا متصل است و در قسمت دهان باز است می تواند باعث کاهش خطر انتقال بیماری از مبتلایان به کووید-19 به دندانپزشکان و متخصصین گوش و حلق و بینی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، خطر ابتلا به کووید-19 برای متخصصان و پزشکانی که در تماس با بیماران با علائم یا بدون علامت هستند زیاد است.

دندانپزشکان و متخصصان گوش و حلق و بینی در معرض خطر ویژه ای قرار دارند، زیرا آنها نیاز به دسترسی مستقیم به دهان، بینی و گلو دارند.

راه حل های فعلی مانند استفاده از ماسک N95 ، زدن شیلد، اتاق های فشار منفی و دستگاه های مخصوص تصفیه هوا به اندازه کافی موثر نیستند یا گران بوده و در دسترس نیستند.

دانشمندان دانشگاه کرنل(Cornell) در مقاله ای در مجله ی Physics of Fluids از طراحی کلاهی می گویند که با استفاده از یک پمپ فیلتر هوا در قسمت بالایی می تواند جریان هوای معکوس ایجاد کرده که اجازه نمی دهد قطرات تنفسی ناشی از سرفه از این کلاه خارج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاه ایمنی شیشه ای برای مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا

کلاه ایمنی شیشه ای برای مراجعه به دندانپزشکی در دوران کرونا