مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 08:502021-01-13پزشكي

سلول های که توانایی بهبود 70 بیماری را دارند


 مدیر عامل بانک خون بندناف رویان به این نکته اشاره کرد که، سلول های بنیادی پتانسیل درمان بیش از 70 بیماری را دارد اما در حال حاضر برای چند بیماری محدود استفاده می شود.

- ایسنا/مازندران  مدیر عامل بانک خون بندناف رویان به این نکته اشاره کرد که، سلول های بنیادی پتانسیل درمان بیش از 70 بیماری را دارد اما در حال حاضر برای چند بیماری محدود استفاده می شود.

دکتر مرتضی ضرابی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا در مازندران با اشاره به اینکه دانشمندان همواره به دنبال این بودند که با توجه به موفقیت هایی که کسب کرده اند به منابع استحصال و استخراج سلول های بنیادی نیز دسترسی پیدا کنند، اظهار کرد: در همین راستا دانشمندان منابع مختلفی را مورد بررسی قرار دادند که از جمله آنها می توان به استخراج سلولهای بنیادی از مغز استخوان و خون بند ناف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خون بند ناف بیش از سایر منابع در دسترس بود، گفت: بندناف که مملو از سلول های بنیادی است بعد از زایمان به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شد، از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که از این منبع برای فراهم کردن سلول های بنیادی استفاده کنند.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان اضافه کرد: علیرغم اینکه سلول های بنیادی پتانسیل درمان 10 ها بیماری را دارند اما باید گفت در حال حاضر بیشتر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های که توانایی بهبود 70 بیماری را دارند

سلول های که توانایی بهبود 70 بیماری را دارند