مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 05:302021-01-10بين الملل

«پنس» برکناری ترامپ بر اساس متمم 25 قانون اساسی را رد نکرده است


یک خبرگزاری آمریکایی مدعی شده که معاون ترامپ، به طور کامل استناد به متمم 25 قانون اساسی را که به سلب اختیار از رییس جمهور فعلی آمریکا منتهی می شود؛ - رد نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سی ان ان شبکه خبری وابسته به دموکرات های آمریکا مدعی شده که مایک پنس معاون رییس جمهور فعلی این کشور، گزینه توسل به متمم 25 قانون اساسی را که به سلب اختیارات ترامپ در روزهای پایانی زمامداری وی منجر می شود؛ رد نکرده است.

ادعا شده که پنس به رغم مخالفت با درخواست دموکرات ها برای فعال کردن متمم 25، چنانچه ترامپ ثبات رفتار از خود نشان ندهد؛ از انجام این کار ابایی نخواهد داشت.

به گفته برخی منابع وابسته به پنس، تیم معاونت ریاست جمهوری از بابت اینکه ترامپ به اقدامی مغایر با امنیت ملی آمریکا دست بزند؛ بیمناک است.

با فعال شدن متمم 25، اختیارات ریاست جمهوری به معاون او منتقل خواهد شد.

این ادعاها در حالی بیان می شود که دموکرات های مجلس نمایندگان به دنبال استیضاح ترامپ هستند حال آنکه مجلس سنا که ریاست آن هنوز در دست جمهوریخواهان است؛ برای انجام چنین کاری تردید دارد.

وزرای کابینه ترامپ از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه داری، در راستای انتقال قدرت، همکاری با تیم جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا را با جدیت بیشتری پیگیری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پنس» برکناری ترامپ بر اساس متمم 25 قانون اساسی را رد نکرده است

«پنس» برکناری ترامپ بر اساس متمم 25 قانون اساسی را رد نکرده است