مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 04:552021-01-10سياسي

کارزار مردمی برای مرمت یک بنای تاریخی


در حالی کارزار مردمی برای مرمت فوری تاق کسری به راه افتاده که این درخواست را می توان یکی از قدیمی ترین درخواست هایی دانست که برای نجات یک بنای تاریخی تا کنون مطرح بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اواسط دی ماه خبر رسید که برای دومین بار بخش هایی از تاق کسری فرو ریخت، خبری که هشدارش را متولیان میراث فرهنگی عراق در طول کمتر از 10 سال گذشته بیش از دو بار داده بودند و حتی دو بار از متولیان میراث فرهنگی ایران خواسته بودند تا برای مرمت این بنای تاریخی به آن ها کمک کنند.

از سوی دیگر بر اساس اسناد باقی مانده از نامه نگاری های گذشته؛ محمدحسن محب علی - مدیر وقت دفتر ابنیه و بافت های تاریخی کشور - در 13 آذر 1383 از وجود گزارشی در این معاونت خبر داده بود که از ترک هایی در تاق حرف می زدند.

همین گزارش کافی بود که در آن زمان کارشناسان سازمان وقت میراث فرهنگی آمادگی خود را برای بازدید از این بنا و بررسی وضعیت آن به صورت دقیق و کارشناسی شده اعلام کنند.

درخواستی که عملیاتی نشد، هر چند هفت سال بعد خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت عراق قصد دارد شهر ساسانی مدائن را به مقصد جدید گردشگری این کشور تبدیل کند ، اما این اعلام هم عاملی برای مرمت این بنای تاریخی نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارزار مردمی برای مرمت یک بنای تاریخی

کارزار مردمی برای مرمت یک بنای تاریخی