مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:252021-01-09پزشكي

دلایل بروز شکاف لب و کام در جنین/سهم 30 تا 50 درصدی وراثت


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ضمن اشاره به دلایل ابتلا به شکاف لب و کام در جنین، بهترین زمان جراحی بینی در این دسته از بیماران را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین ابدالی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، در سومین وبینار ماهانه بزرگان رینوپلاستی ایران، اظهار داشت: جراحی زیبایی بینی در بیماران مبتلا به شکاف لب و کام از جمله مباحث اصلی است که در این وبینار مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی افزود: اساتید و صاحبنظران برجسته در این وبینار حضور دارند و این افراد اطلاعات و تجربیات خود را درباره جراحی زیبایی بینی در بیماران مبتلا به شکاف لب و کام به اشتراک می گذارند و این موضوع می تواند در کمک به بیماران و ارتقا علم و دانش بسیار حائز اهمیت باشد.

رییس مرکز تحقیقات ناهنجاری های جمجمه صورت و فک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با اشاره به اینکه شکاف لب و کام جزو شایع ترین بیماری های مادرزادی ناحیه صورت محسوب می شود، گفت: تقریباً از هر 700 تا 1000 نوزادی که متولد می شود یکی گرفتار شکاف لب و کام بوده و حدود دو سوم از این بیماران شکاف لب همراه با مشکلات بینی دارند.

ابدالی با بیان اینکه حدود 50 تا 60 هزار نفر در کشور مبتلا به شکاف لب و کام هستند، گفت: علت این بیماری در اکثر موارد ناشناخته است ولی بر اساس برخی از تحقیقاتی که انجام گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل بروز شکاف لب و کام در جنین/سهم 30 تا 50 درصدی وراثت

دلایل بروز شکاف لب و کام در جنین/سهم 30 تا 50 درصدی وراثت