مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 11:152021-01-06سياسي

درگیری 14 نقطه کشور با بیماری آنفلوانزای پرندگان/ بیماری کنترل شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علی صفر ماکنعلی ظهر امروز در حاشیه بازدید از تالاب میقان اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدی از استان مرکزی داشتیم و نشستی را با مسؤولان ستاد بحران در خصوص بیماری آنفلوانزا برگزار کردیم، با توجه به گزارشات تلفاتی که از ماه گذشته در این منطقه دریافت شد،  عملیات مهار به عنوان سومین مرحله از برنامه ملی کنترل آنفلوانزا  به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: تالاب میقان به عنوان مهم ترین خطوط هشدار سریع برای تشخیص ویروس است، گزارش تلفات مشکوک به آنفلوانزا به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شد، نمونه برداری و انجام آزمایش در کم تر از 12 ساعت عملیات تشخیص انجام شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: عملیات مهار با استفاده از تمامی امکانات موجود از جمله هلی کوپتر در تالاب 25 هزار هکتاری میقان به پایان رسیده اما عملیات مختومه شدن تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

ماکنعلی با بیان اینکه ویروس در منطقه وجود دارد، اما بر اساس عملیات رصد، تشخیص و پایش و مهار تلفات وجود ندارد افزود: ضرورت دارد تا یک ماه آینده برای مختومه کردن رخداد عملیات مهار و رصد ادامه یابد.

وی گفت: سنگین ترین موج بیماری در تاریخ دو دهه اخیر در کل دنیا داشتیم که این موج بیماری در تمام کشورهایی که در مسیر پرواز پرندگان آزاد وجود داشته، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری 14 نقطه کشور با بیماری آنفلوانزای پرندگان/ بیماری کنترل شده است

درگیری 14 نقطه کشور با بیماری آنفلوانزای پرندگان/ بیماری کنترل شده است