مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 18:302021-01-01سياسي

تلاش سردار سلیمانی در تشکیل حکومت مردم سالاری در افغانستان


رییس مرکز فعالیت های سیاسی فرهنگی تبیان گفت:بعد از سقوط طالبان، آمریکایی ها سعی کردند رژیم شاهی را به افغانستان برگردانند اما تلاشهای سردار سلیمانی به تشکیل حکومت مردم سالاری منجر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری امشب در نشست مجازی بین المللی حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی پس از انتصاب فرماندهی سپاه قدس نقش پررنگی در نهضت مقاومت در منطقه داشت، ایشان همچنین به کمک دولت افغانستان آمد و در عرصه های اقتصادی و فرهنگی نقش داشت.

رییس مرکز فعالیت های سیاسی فرهنگی تبیان ادامه داد: در آن زمان که 90 درصد افغانستان در اختیار طالبان بود، شهید سلیمانی نقش پر رنگی در مبارزه با طالبان داشت.

اگر کمک های ایشان نبود بعید می دانم جریان مقاومت می توانست دوام بیاورد و مقابل طالبان پیروز شود.

حجت الاسلام حسینی مزاری بیان کرد: بعد از سقوط طالبان و حضور مجاهدان در کابل، آمریکایی ها سعی کردند رژیم شاهی را به افغانستان برگردانند، حتی ظاهرشاه به عنوان شاه افغانستان انتخاب شد اما تلاش سردار سلیمانی این طرح را شکست داد و حکومتی به عنوان مردم سالاری در افغانستان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه آقای ظریف نیز اعلام کرده که شهید سلیمانی نسبت به وی نقش پر رنگ تری در روابط خارجی با افغانستان داشته است، ادامه داد: شهید سلیمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش سردار سلیمانی در تشکیل حکومت مردم سالاری در افغانستان

تلاش سردار سلیمانی در تشکیل حکومت مردم سالاری در افغانستان