مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 08:402020-12-31پزشكي

کمک بی نظیر فناوری به فرد فلج چهار اندام


یک فرد فلج چهار اندام که کمترین حرکت و احساس در اندام خود را دارد، برای اولین بار پس از 30 سال توانست با کمک یک جفت بازوی رباتیک به خودش غذا بدهد و نکته جالب این است که این فرد این کار را با استفاده از ذهن خود انجام می دهد.

- یک فرد فلج چهار اندام که کمترین حرکت و احساس در اندام خود را دارد، برای اولین بار پس از 30 سال توانست با کمک یک جفت بازوی رباتیک به خودش غذا بدهد و نکته جالب این است که این فرد این کار را با استفاده از ذهن خود انجام می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، رابرت بوز چمیولوسکی (Robert Buz Chmielewski) زمانیکه نوجوان بود، هنگام موج سواری سانحه ای برای وی رخ داد و فلج شد؛ اما در سال 2019 وی تحت یک عمل جراحی 10 ساعته قرار گرفت تا پزشکان 6 الکترود را برای کنترل یک جفت بازوی رباتیک در مغز او قرار دهند.

چمیولوسکی با کمک محققان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز اکنون قادر است با هر دو بازوی مصنوعی خود کار کند و آنها را برای انجام کارهای جداگانه حرکت دهد و اکنون برای مثال می تواند خودش با کمک این دست ها یک کیک در دهان خودش بگذارد.

وی گفت: اینکه از افکارم برای دستور دادن به اندام های رباتیک و حرکت آنها برای غذا دادن به خودم استفاده می کنم، بسیار جالب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک بی نظیر فناوری به فرد فلج چهار اندام

کمک بی نظیر فناوری به فرد فلج چهار اندام